Přelstěte své chutě!

15. října 2009 v 16:27 |  Postřehy nejen k hubnutí
Zmíráte horečnou touhou po tabulce čokolády nebo po smetanové zmrzlině? To něco znamená! Zjistěte, co vaše tělo potřebuje - a jak mu to zdravě dodáte. (článek jsem si půjčila z Cosmopolitanu)



Toužíte po:











Smetanové zmrzlině s čokoládovou polevou (302 kalorie, 18 g tuku)

Důvod:
Scházejí vám mastné kyseliny. Možná je to tím, že se vyhýbáte tukům. Jestli držíte dietu a občas vás popadne nezkrotná chuť na tučnou zmrzlinu, tělo vám naznačuje, že to s nízkotučnou stravou přeháníte.
Rychlá náprava:
Rozhodně si zmrzlinu neodpírejte. Vědci zjistili, že chladivá pochoutka zvedá lidem náladu podobně jako třeba sport! Místo kalorické bomby, jako je třeba Magnum (302 kalorie), si vyberte nanuk s nižší energetickou hodnotou.
Cosmo tip: Jahodový nanuk s malinovým krémem Chuť léta od Algidy, který má jenom sto kalorií a 2,1 g tuku.
Zničte chutě navždy: Mějte vždy po ruce ořechy a slunečnicová semínka. Obojí obsahuje mraky zdravých tuků. Uvidíte, že najednou dokážete projít okolo mrazicího boxu se zmrzlinou, aniž se vám začnou sbíhat sliny.


Toužíte po:












Croissantu s čokoládovou náplní (364 kalorií a 20 g tuku)

Co to znamená: Máte nízkou hladinu cukru v krvi. Odbyla jste snídani a brzy po jídle vám prudce klesla jeho hladina. Tělo nutně potřebuje sacharidy, které mu dodají energii. Jenže když spolykáte sladký croissant, problém nezmizí. Hladina cukru vám sice bleskově vylétne vzhůru, ale za pár hodin budete opět s kručícím žaludkem obléhat pekařství.
Rychlá náprava: Kupte si celozrnnou tyčinku slazenou medem a přikusujte k ní jablko. Dodáte tělu energii, která dlouho vydrží.
Cosmo tip: Ukojte svou nutkavou chuť na něco sladkého müsli tyčinkou Corny s mléčnou čokoládou (111 kalorií a 4,6 g tuku ve 25 g). S jablkem spolykáte jen 48 kalorií a 0,1 g tuku a budete nádherně sytá po celé dopoledne.


Toužíte po:












Slaných bramborových lupíncích (181 kalorií, 11,4 g tuku v sáčku o obsahu 35 g)

Co to znamená: Jste ve stresu a vaše tělo vyrábí mraky adrenalinu. Důsledek: Máte rozhozenou hladinu sodíku a hořčíku v krvi a prahnete po pikantních pochoutkách. Určitě znáte pocit, že nutně "musíte mít" slané brambůrky. Na chvíli vás sice uklidní, ale potřebné minerály tělu nedodají. Jen vám ještě víc zvednou stresem vybuzený krevní tlak.
Rychlá náprava: Dejte si hrst slaných buráků. Uspokojíte chuť na sůl a dodáte tělu důležité minerály a tuky.
Cosmo tip: Pokud se domníváte, že bez brambůrků nepřežijete, kupte si jen malý sáček. Vyzkoušejte nízkotučné Crinkle Crisps, Marks & Spencer (120 kalorií a 6,0 g tuku v sáčku o obsahu 25 g). Prodávají se s příchutí soli, octa nebo smetany a bylin - a v malém balení!
Zničte chutě navždy: Upravte si hladinu hořčíku a draslíku horou brokolice a špenátu. Současně snižte přísun soli. A když přece jen zatoužíte po slaných brambůrcích, vyjděte si na svižnou procházku. Pohybem zaženete veškerý stres a nezdravé chutě se možná zázračně vypaří.


Toužíte po:













Velké pizze se spoustou sýra (856 kalorií, 33,7 g tuku)

Co to znamená:
Je docela dost možné, že jste si vypěstovala závislost na kaseinu. Toužíte po sýrové pizze, protože v sýru je spousta mléčné bílkoviny jménem kasein. Ten má údajně opojný účinek na mozek, takže jste si na něm mohla vypěstovat úplně stejnou závislost jako třeba na nikotinu! Když si tedy zvyknete na stálý přísun kaseinu, nemůžete bez něj existovat. Proto vás zaplaví takový pocit blaženosti, kdykoli kousnete do této sýrové pochoutky.
Rychlá náprava: Když si budete sýr zakazovat, čas od času stejně neodoláte a přecpete se jím k prasknutí. Raději si kupte malý kus sýra s výraznou chutí. Ukojíte chuťové buňky, aniž spolykáte moc tuku.
Cosmo tip: Kus parmazánu (107 kalorií, 7,4 g tuku ve 25 g) nebo sýra feta (74 kalorií, 5,4 g tuku ve 25 g).
Zničte chutě navždy: Pravidelně si dopřávejte libové maso, fazole, čočku, neloupanou rýži, celozrnný chléb a ovesné vločky. Po všech těchto potravinách zůstanete dlouhou dobu sytá a ani vás nenapadne pomyslet na tučnou pizzu.


Toužíte po:











Mléčné čokoládě (550 kalorií a 45 g tuku na 100 g)

Co to znamená: Trápí vás předmenstruační změny nálady anebo vaše tělo volá o pomoc kvůli nedostatku minerálů. Odborníci na výživu upozorňují, že ženy těsně před menstruací potřebují spolykat asi o 500 kalorií více než obvykle. A většina z vás čerpá přísun energie právě z čokolády. Je to kvůli tomu, že tahle sladká pochoutka obsahuje takové povzbudivé látky jako kofein nebo speciální čokoládový stimulant zvaný teobromin. Další důležitá látka, fenyletylamin, zase zlepšuje vaše soustředění. Čokoláda navíc obsahuje hořčík, který údajně zmírňuje potíže, které se u vás vyskytují před menstruací. Touha po čokoládě ale také může znamenat, že vám chybí vitamin B, hořčík a chrom.
Rychlá náprava: Chuť na hnědé pokušení můžete hravě uspokojit několika čtverečky kvalitní hořké čokolády, která se chlubí opravdu vysokým obsahem kakaa.
Cosmo tip: Čokoláda Lindt Excellence s 99 % kakaa. Obsahuje sice úplně stejné množství kalorií a tuku jako všechny ostatní čokolády (530 kalorií a 50 g tuku na 100 g), ale je mnohem zdravější. Čím více kakaa totiž čokoláda obsahuje, tím více důležitých minerálů do svého lačného těla dostanete. A pozor! Levné čokolády, které mají pouze nízký obsah kakaa, často obsahují tuky, které vašemu tělu jenom škodí.
Zažeňte chutě navždy: Svých 500 kalorií navíc, které po vás vaše tělo nekompromisně vyžaduje před každou menstruací, zkuste raději získat ze zdravých tuků. Můžete si dát například sardinky, tuňáka, avokádo nebo ořechy. Přísun hořčíku vám pro změnu zajistí listová zelenina, fíky, citrony, kukuřice a jablka. Chrom můžete hravě vytřískat z ústřic, škeblí nebo obilných klíčků. Vitaminem B vás zase bohatě nadopují třeba játra nebo rýže - lepší je ta neloupaná.

***

Tento článek mě dost zaujal a určitě informace z něj uvedu do praxe, až mě začne honit mlsná na výše zmíněné potraviny! Vyzkoušejte to taky :-)

 


Komentáře

1 Marianna Marianna | Web | 15. října 2009 v 19:16 | Reagovat

Moc zajimavy clanecek! Me chute na neco slaneho honi tak 2krat do roka, ale za to chute na cokoladu, ci sladke pecivo mam stale :) Je zvlastni, ze jim docela casto tunaka a chut na coko mi to vubec nezmirni :( No, kazdopadne budu zkouset rady v clanku, az me chytne mlsna, hned se sem k Tobe prijdu mrknout a uspokojit sve chtove bunky :)

2 T.o.g.u T.o.g.u | Web | 15. října 2009 v 20:55 | Reagovat

No tak tohle stojí za to, abych si to uložila do té své paličky a vždy na to myslela. Velice užitečné rady:o)

3 darkness darkness | E-mail | Web | 15. října 2009 v 23:29 | Reagovat

jojo o tomhle už jsem četla...

4 ewa23 ewa23 | Web | 16. října 2009 v 10:57 | Reagovat

jo, nieco na tom bude :)

5 Vb Vb | Web | 16. října 2009 v 12:00 | Reagovat

Ja som divna, bo pri citani som dostala chut na vsetko :-P

6 Fina Fina | Web | 25. října 2009 v 9:09 | Reagovat

Kasein je i v syrovatce :-)) DOPORUCUJU :-) 232kJ/jeden hrnecek a je to lepsi nez mleko :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama