Nejúčinnější cviky na vytvarování plochého bříška

30. srpna 2009 v 19:13 |  Postřehy nejen k hubnutí
Tak jako jsou pro někoho velmi důležitá velká ňadra, tak pro mnohé ženy právě ploché bříško. Dosáhnout ho je pro mnohé nadlidský výkon a vyžaduje to nejen obrovskou píli, ale i odříkání. Tým amerických odborníků provedl rozsáhlou studii a vybral tři zaručeně nejúčinnější cviky.

Problém vystouplého břicha netrápí jen ženy s nadváhou, ale i ženy štíhlé. Může se jednat o povolené břišní svaly a nebo o poruchu trávení či nadýmání. Jde tedy často o komplexní problém a je nutné zaměřit své úsilí nejen na posilování břišních svalů, ale také na složení a skladbu jídelníčku.
Než začnete se samotným cvičením vyzkoušejte ještě jeden fígl pro posílení břišní stěny. Jde o osvědčenou masáž břicha dlaní ve směru hodinových ručiček a cviky při nichž se břicho rychle stahuje a uvolňuje, např. prudkými a krátkými nádechy.

Tři nejúčinnější cviky:

1. Šlapání na kole

- Připomíná velmi známý cvik, ale jde o zcela něco jiného.
- Lehněte si na podložku obličejem vzhůru, ruce si lehce přiložte na hlavu (spánky).
- Přibližte kolena k hrudníku a zdvihněte lopatky ze země, aniž byste natahovali krk.
- Napněte levou nohu a zároveň otáčejte hrudník k pravé straně tak, že přiblížíte levý loket k pravému kolenu.
- Opakujte totéž i na opačných stranách, tedy napnout pravou nohu a pravý loket přiblížit k ohnutému levému kolenu.
- Tyto šlapací pohyby opakujte zhruba patnáctkrát za sebou.

2. Cviky s gymnastickým míčem
- Opět cvik, ke kterému nepotřebujete chodit ani do posilovny ani na skupinové cvičení.
- Lehněte si na míč tak, že se o něj opřete dolní částí svých zad a horní polovinou hýždí.
- Zkřižte ruce za hlavou.
- Pomocí břišních svalů zdvihejte trup z míče, přitom se snažte spodek trupu přitlačovat směrem dolů ke kyčlím.
- Po celou dobu se pokuste udržet míč ve stabilní poloze, pohyb by tedy měl být co nejvíce plynulý.
- Položte se zpět na míč, uvolněte břišní svaly.
- Celý cvik zhruba patnáctkrát opakujte.

3. Se vzpřímenýma nohama
- i zde stačí pouhá podložka
- Položte se na podložku obličejem vzhůru a zdvihněte nohy rovně do výšky s překříženými koleny.
- Zatněte břišní svaly, zdvihněte lopatky z podložky a pokuste se hrudník přiblížit co nejblíže ke svým nohám.
- Po celou dobu ponechte nohy vzpřímené v dané pozici.
- Cvik opět přibližně patnáctkrát opakujte.

Posilování břišních svalů vyžaduje pravidelnost a ochotu neustále zvyšovat počet opakování. Podle odborníků stačí několik minut, ale každý den. A rozhodně nečekejte úspěch okamžitě. Jde o vcelku dlouhodobější záležitost.

zdroj: Dana Sokolová, Novinky
 


Komentáře

1 T.o.g.u T.o.g.u | Web | 30. srpna 2009 v 22:00 | Reagovat

Hmmm, zrovna jsem si říkala, že od zítřka zařazuju posilovací cviky, takže děkuji .....:o)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama